آمار بازدید کنندگان
mod_vvisit_counterامروز214
mod_vvisit_counterدیروز165
mod_vvisit_counterاین هفته525
mod_vvisit_counterهفته گذشته1760
mod_vvisit_counterاین ماه4073
mod_vvisit_counterماه گذشته4066
mod_vvisit_counterکل بازدیدها276025

در 20 دقیقه گذشته : 8
آی پی شما : 54.198.165.74
,
امروز : 28 شهریور 1396

آخرين بروزرساني سایت چهارشنبه, 15 شهریور 1396 ساعت 18:45 انجام شده

آموزش زبان انگلیسی بر مبنای محتوای درسی از پيش دبستاني تا ششم ابتدائي

با توجه به سیاست سازمان سما در راستای توسعه ارزش های اسلامی ایرانی و تربیت دانش آموزان سمایی به عنوان شهروندانی کارآمد و آشنا به علم روز و با توجه به لزوم آموزش زبان‌های بین المللی در سنین کودکی به لحاظ سهولت یادگیری و تعمیق آن، ضمن بررسی هایی که پیرامون روش های نوین آموزش زبان در دنیا توسط کارشناسان صاحب نظر صورت گرفته و برنامه ای تحت عنوان « آموزش زبان انگلیسی بر مبنای محتوای درسی» با هدف آموزش زبان، و با استفاده از مفاهیم شناخته شده دانش آموزان در هر پایه تحصیلی در دورۀ ابتدایی تدوین گردیده است. بر طبق این هدف دانش آموزان از دورۀ پیش دبستانی تا پایان پایۀ ششم دورۀ ابتدایی بر اساس محتوای تهیه شده از مفاهیم دروس رسمی، آموزش های لازم را به صورت تلفیقی، یعنی فعالیت همزمان مربی زبان انگلیسی و مربی زبان فارسی در کلاس درس، دریافت می نمایند.

و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به نحوی به زبان انگلیسی مسلط خواهند شد که دانش آموزان مدارس مجری طرح، در پایان دورۀ ابتدایی از توانایی های لازم جهت موفقیت در آزمون های بین المللی در ردۀ سنی مربوط برخوردار شده و بتوانند گواهینامۀ بین المل دریافت کنند. در شروع طرح در هر مدرسه، فقط دانش آموزان دورۀ پیش دبستانی مشمول خواهند بود و در سال های بعد، همین دانش آموزان تحت آموزش، در پایه های بالاتر قرار خواهند گرفت. در طرح مذکور برای دورۀ پیش دبستانی دو مربی (یک مربی فارسی و یک مربی زبان انگلیسی) به صورت همزمان در کلاس ها حضور داشته و برای سایر پایه ها یک جلسه در هر روز به آموزش زبان اختصاص می یابد. این طرح در سال 94 پس از تصویب و تایید سازمان سما در هشت مدرسه ابتدایی در شهرهای تهران، بندرعباس و همدان در دورۀ پیش دبستانی و به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و در سال 95 تعداد 23 واحد سما ( حدود 60 مدرسه) تحت پوشش قرار گرفتند و اکنون مجریان اول طرح وارد سال دوم و بقیه مدارس مجری وارد سال اول می شوند. با مطالعه ای که بر روی روش های آموزش زبان مدارس غیردولتی صورت گرفته باید گفت این طرح و محتوای بستۀ آموزشی آن منحصر به فرد می باشد و در صورت موفقیت می تواند در زمرۀ شاخص‌های برند شدن مدارس سما باشد. حوزۀ معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات نیز پس از بررسی امکانات، تجهیزات و ظرفیت ها لازم تصمیم گرفته است نسبت به اخذ این مجوز و شروع طرح آموزش زبان (تلفيقي) از دوره پيش دبستاني (براساس كتب تدوين شده اختصاص در سازمان سما )به عنوان زیرمجموعه دبستان هوشمندسما و در جهت ارتقاء سطح آموزشی شهرستان اقدام نماید. حال باید دید که این طرح تا چه میزان مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته و آیا این اهداف پیش روی آموزشی محقق خواهد شد.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه, 15 شهریور 1396 ساعت 16:02)